Medelhavet - ja tack

Någon som börjar tröttna på snön och att inte kunna gå ut utan att få köldskador?

En resa till medelhavet skulle inte vara helt fel att ha att se fram emot. När jag tänker tillbaka på förra sommarens tripp till franska rivieran och Nice.. börjar jag tro att jag befann mig i paradiset.

Vill ni förebygga bröstcancer, vars gen hela 30 % av världens kvinnor bär på, är medelhavet the way to go. Det beror bland annat på den stora mängd olivolja som finns i maten. Den motverkar inte bara bröstcancer, utan även diverse hjärt-kärlsjukdomar.
Även vår kära vän solen har positiv effekt på oss. Den gör oss gladare (brunare), och då solens strålar träffas vår kropp bildas vitamin D, som även den ger ett bra skydd mot bröstcancer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0