Let's go nuts !

Ho ho ho, på alla er hälsosamma typer där ute. Hoppas ni varit snälla, för här kommer ett tips från hälso-tomten själv.

Idag har jag och Tandfén varit på spinning. Det blev ett hyfsat lugnt bas-pass idag, en bra start på veckan! Nu sitter jag vid min kära dator "nissen" med en härlig känsla i hela kroppen. Det finns få saker som får mig på så bra humör som att träna.

Jag gick in om pressbyrån innan jag tog bussen hem tillsammans med Tandfén och köpte nötter. Nötter är nämligen inte bara goda, utan även utomordentligt nyttiga.

Perfekta att ta med sig som mellanmål i skolan, de ryms i jackfickan och börjar inte lukta mystiskt om man mot förmodan glömmer att äta upp dem ;)

Nötter är bra blandannat för högt blodtryck, för att förbättra immunförsvaret eller för att sänka kolestrolvärdet. Så nästa gång du blir sugen på något att tugga på, som man ofta har en tendens att bli alltför ofta, gå förbi godishyllan & plocka påsen full med nyttiga nötter istället.

En viktig sak att tänka på är att det inte är de saltade, friterade eller på annat sätt "behandlade" nötterna som är guld för vår hälsa, utan försök äta naturliga nötter utan tillsatser.

so, everybody, let's go NUTS! ;)

// yours truly,
Tomten ♥







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0